Podstawy modelowania i druku 3D
Termin rozpoczęcia:
22 kwietnia 2024, godz. 17:00 do 19 maja 2024, godz. 23:55
Forma:
Kurs zdalny
Status:
zamknięta lista główna (zamknięty nabór)
Czas trwania:
20 godz. dydaktycznych
Adresaci:
wszyscy nauczyciele zainteresowani drukiem 3D
Cena:
forma bezpłatna
Miejsce:
stanowisko komputerowe
O szkoleniu / programie:
Zapraszamy nauczycieli na interaktywne, 10-godzinne szkolenie online z druku 3D, które odkryje przed Wami tajniki tej rewolucyjnej technologii. Oferujemy głębokie zanurzenie w świat modelowania, drukowania i projektowania 3D, by wyposażyć Was w wiedzę i narzędzia niezbędne do wzbogacenia Waszych lekcji o innowacyjne, praktyczne doświadczenia. Dołączcie do nas, aby nauczyć się, jak wykorzystać druk 3D do inspirowania i angażowania uczniów, przekraczając tradycyjne metody nauczania. Nie przegapcie szansy na przekształcenie swojej klasy w laboratorium kreatywności!
Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej:
- 5 webinarów po 2 godziny dydaktyczne na Google Meet w poniedziałki w godz. 17:00-18:30. Daty webinarów: 22.04.2024, 29.04.2024, 06.05.2024, 13.05.2024, 20.05.2024. Webinary będą nagrywane i udostępniane na Moodle , tak aby nieobecność na spotkaniu online nie eliminowała uczestnika z dalszej części kursu.
- 10 godzin dydaktycznych aktywności na platformie szkoleniowej Moodle Pomorskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, które można zrealizować w dowolnym czasie od 22.04.2024 do 19.05.2024.
Łącznie 20 godzin dydaktycznych.
Poruszane zagadnienia
- Wprowadzenie do druku 3D.
Omówienie historii druku 3D, różnych technologii druku (np. FDM, SLA, SLS) oraz przegląd materiałów używanych w druku 3D. Przegląd zastosowań druku 3D w różnych dziedzinach, takich jak prototypowanie, produkcja, sztuka, medycyna i inne. - Podstawy modelowania 3D.
Nauka podstawowych technik i narzędzi do tworzenia modeli 3D w oprogramowaniu do modelowania, takim jak TinkerCAD. - Przygotowanie do druku.
Jak przygotować model 3D do druku, w tym sprawdzanie szczelności siatki, orientację i rozmieszczenie obiektu na platformie drukarki, dodawanie wsparcia i raftów. - Slicing.
Używanie oprogramowania slicer do przekształcania modeli 3D w kod G. Omówienie ustawień takich jak wysokość warstwy, wypełnienie, prędkość druku i temperatura. - Obsługa drukarki 3D.
Nauka podstawowej obsługi i konserwacji drukarki 3D, w tym kalibracji stołu, wymiany filamentu i rozwiązywania typowych problemów związanych z jakością druku. - Postprocessing.
Techniki wykończenia drukowanych obiektów, takie jak szlifowanie, malowanie, lakierowanie, czy spawanie chemiczne, aby poprawić wygląd i właściwości mechaniczne.
Kierunki polityki oświatowej państwa:
8. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
9. Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Ekspert:
Koordynator formy:
Marek Wróblewski - nauczyciel konsultant ds. wspomagania nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnej
Kontakt:
tel. 59 84 23 567
e-mail: m.wroblewski@podn.slupsk.pl
Organizacja:
- Maksymalna liczba uczestników: 25
- O zakwalifikowaniu się na daną formę i szczegółach organizacyjnych poinformujemy Państwa pocztą e-mail.
Zaproszenie na spotkanie online…
Pół godziny przed szkoleniem EKSPERT prześle na adres mailowy podany
w formularzu zgłoszeniowym link z zaproszeniem do spotkania online.
Czego będę potrzebować, aby uczestniczyć w szkoleniu online?
- Przede wszystkim komputera (notebooka, laptopa) z dostępem do internetu.
- Najlepiej korzystać z kamery, mikrofonu, głośnika z tego samego urządzenia np. notebooka. Pozwoli to uniknąć sprzężeń. Słuchawki z mikrofonem też sprawdzą się świetnie (brak kamery pozwoli na udział w zajęciach). Problem ze sprzężeniem może pojawić się jeżeli zastosujesz głośniki.
- Na komputerze (notebooku, laptopie) konieczna jest oczywiście przeglądarka internetowa – dowolna, ale warto wybrać Google Chrome, która jest zoptymalizowana pod kątem wykorzystania usług udostępnianych przez firmę Google.
Informacja ważna dla Ciebie…
- Po szkoleniu na prywatny adres e-mail przesłany zostanie link do ewaluacji.
- Wypełnij ankietę maksymalnie w ciągu 3 dni od jej otrzymania.
- Po wypełnieniu ewaluacji, na prywatny adres e-mail otrzymasz zaświadczenie (plik pdf do wydruku)
- Dane na zaświadczeniu generowane są na podstawie formularza zgłoszeń,
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo podane przez uczestnika informacje dotyczące danych osobowych,
- Brak wcześniejszej rejestracji skutkuje brakiem zaświadczenia.