Nr 1/2024 (205) Ocenianie w szkole; Różnorodność i inkluzja w edukacji
SPIS TREŚCI
- Bożena Żuk: Wiosenne ożywienia w edukacji (s. 3)
INFORMACJE, OPINIE, PROPOZYCJE
- Arkadiusz Gliszczyński: A casu ad casum. Standardy ochrony małoletnich – wybrane zagadnienia i praktyczne wskazówki (s. 4)
- Anna Kreft: Ocenianie szkolne we współczesnej szkole (s. 8)
- Mariusz Domański: Wyzwania i zagadnienia związane z oceną szkolną. Dyrektorskie refleksje (s. 10)
- Izabela Danielkiewicz: Ocenianie czy ocenomania? Refleksje o szkolnej rzeczywistości (s. 13)
- Mariusz Barański: "Strzelać" czy "nie strzelać" czyli jak mierzyć, by dobrze wymierzyć? Ocenianie testów (s. 15)
- Mariola Stachurska: Ocenianie kształtujące w naszej szkole (s. 17)
- Dorota Kojder-Wróblewska: Inspiruj, motywuj, nie oceniaj, czyli o pozytywnym wzmacnianiu w edukacji na podstawie projektu "Dydaktyczne Piątki" (s. 18)
- Anna Kreft, Zbigniew Mazur: Ocenianie bieżące jako informacja zwrotna wpływająca na efekty nauczania – badania własne (s. 21)
- Joanna Kierul-Cieślak: Wiem... Język polski na egzaminie ósmoklasisty (s. 26)
- Ewa Misiewicz: Czy można oceniać talent dziecka? Ocena osiągnięć uczniów z przedmiotu muzyka w szkole podstawowej (s.28)
- Robert Kozłowicz: Sukcesu nie mierzy się liczbą pucharów, ale drogą którą musisz pokonać, aby go osiągnąć (s. 31)
- Zofia Stodoła: Inkluzja z perspektywy działań Fundacji PRZYSTAŃ (s. 33)
- Władysława Hanuszewicz: Model Dostępnej Szkoły (s. 37)
- Katarzyna Rodziewicz: Neuroróżnorodność w szkole, czyli jak czerpać z siły potencjału (s. 39)
- Agata Andrzejczuk: Inkluzywna wyprawa Teatru Osobliwego do Oldenburga na First Inclusive Theatre Festival KIT. Kultur. Inklusion. Theater (s. 40)
- Marzena Tuliszka: Projekt EU-BELONG: Międzykulturowe podejście do migrantów w regionie Europy. Tworzenie planu strategicznego dla województwa pomorskiego (s. 42)
- Adrianna Wisłocka: Magia matmy. Rozwijanie kreatywności uczniów w Szkole Podstawowej w Biesowicach (s. 43)
- Malwina Kaczmarowska: Szachy – zajęcia inne niż wszystkie. Innowacja w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Czesława Miłosza w Siemianicach (s. 45)
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
- Sebastian A. Zdończyk, Władysława Hanuszewicz: Neuroróżnorodność i neuroinkluzja. V Ogółnopolska Konferencja Naukowo-metodyczna z cyklu Niepełnosprawność. Zdrowie – Edukacja – Terapia (s. 47)
- Justyna Szczypek-Bogdanowicz, Anna Kreft, Dorota Iwanowicz, Katarzyna Rodziewicz: Projekt CogniQuest Erasmus+ w Pomorskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku (s. 49)
OLIMPIADY, IMPREZY, KONKURSY
- Jolanta Betkowska: Finał z Szymborską – VIII Pomorski Konkurs Literacki dla Nauczycieli (s. 50)
- Marta Kłosowska: Edukacja morska wspierająca różnorodność i inkluzję w SOSW im. Biskupa z Miry Św. Mikołaja w Żukowie (s. 51)
- Katarzyna Leończyk: "Z Energą na Księżyc". Projekt ekologiczny uczniów Szkoły Podstawowej im. W. Witosa w Bierkowie (s. 53)
- Beata Trofimowicz: IX Pomorski Festiwal Piosenki Marynistycznej "Marina 2023" (s. 55)
- Irena Czyż: Konkurs "Mój Las" XXXVII edycja 2023/2024 (s. 57)
KSIĄŻKI, CZASOPISMA, MULTIMEDIA
- Jan Wild: Symbol miasta – album o kościele Mariackim w Słupsku. Kościół Mariacki w Słupsku. Historia, sztuka, wiara (s. 58)
- Dorota Czapiewska: PBP poleca. To warto przeczytać (s. 59)
- Agnieszka Stolarczyk: Tematyczne zestawienie bibliograficzne na podstawie kartoteki zagadnieniowej PBP w Słupsku (s. 60)
____________________
Czytaj całość:
WIDOK KSIĄŻKA