Skocz do głównej treści strony
Pomorski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku

Cyfrowy nauczyciel

1410, 2025
Grafika OpenBoard – nowoczesna alternatywa dla kredy i tablicy w edukacji

OpenBoard – nowoczesna alternatywa dla kredy i tablicy w edukacji

OpenBoard – nowoczesna alternatywa dla kredy i tablicy! Zastanawiasz się, jak wykorzystać tablicę lub monitor interaktywny w codziennej pracy nauczyciela? Poznaj darmowe oprogramowanie OpenBoard, które wspiera cyfrową edukację i pozwala prowadzić angażujące lekcje.

0210, 2025
Grafika Nie daj się zhakować!

Nie daj się zhakować!

Czy Twoje hasła są naprawdę bezpieczne? W dobie powszechnych wycieków danych i rosnącej aktywności cyberprzestępców, każdy internauta powinien znać podstawy cyfrowego bezpieczeństwa. Artykuł Marka Wróblewskiego to praktyczny przewodnik po tworzeniu mocnych haseł, sprawdzaniu wycieków danych oraz korzystaniu z menedżerów haseł i uwierzytelniania dwuskładnikowego. Dowiedz się, jak chronić swoje konta i przekazać tę wiedzę młodszym użytkownikom sieci.  

0210, 2025
Grafika Lekcja programowania: Algorytm Euklidesa w Python

Lekcja programowania: Algorytm Euklidesa w Python

Jak skutecznie uczyć algorytmiki w klasach VII–VIII? Algorytm Euklidesa – jedyny wymieniony z nazwy w podstawie programowej z informatyki – to doskonały punkt wyjścia do nauki myślenia algorytmicznego. Marek Wróblewski pokazuje, jak przedstawić go w dwóch wersjach iteracyjnych (przez odejmowanie i dzielenie), porównuje ich wydajność i tłumaczy kod w języku Python krok po kroku. Artykuł to praktyczne wsparcie dla nauczycieli przygotowujących uczniów do pracy z algorytmami i programowaniem. 

3009, 2025
Grafika Escape room - Kto Ty jesteś? Polak mały

Escape room - Kto Ty jesteś? Polak mały

Jak połączyć edukację patriotyczną ze świetną zabawą i technologią? Przedstawiamy scenariusz interaktywnego escape roomu dla klas I-III, który rozwija postawy obywatelskie, logiczne myślenie i podstawy kodowania. Wszystkie zagadki stworzyliśmy przy użyciu bezpłatnych narzędzi online (Canva, WordArt, generatory krzyżówek i QR kodów do kolorowania). W artykule znajdziesz gotową instrukcję przeprowadzenia lekcji oraz pakiet zadań do pobrania i wydruku. Sprawdź, jak nowoczesna technologia może wspierać wychowanie patriotyczne!

2909, 2025
Grafika Lekcja programowania: Algorytm Euklidesa  w Scratch

Lekcja programowania: Algorytm Euklidesa  w Scratch

Algorytm Euklidesa w Scratch – praktyczna lekcja programowania. Jak połączyć wymagania podstawy programowej z angażującą nauką programowania? Marek Wróblewski pokazuje, jak krok po kroku zrealizować algorytm Euklidesa w Scratch – zarówno metodą przez odejmowanie, jak i przez dzielenie. Dzięki wizualnym bloczkom uczniowie łatwiej zrozumieją logikę działania algorytmu, zanim przejdą do kodowania w językach wysokiego poziomu. Artykuł to gotowy scenariusz lekcji, który rozwija algorytmiczne myślenie i przygotowuje do dalszej nauki programowania.

2609, 2025
Grafika Krzyżówka w edukacji

Krzyżówka w edukacji

Krzyżówka jako narzędzie dydaktyczne? Zdecydowanie tak! Choć kojarzy się z rozrywką, krzyżówka może być skutecznym wsparciem w nauczaniu – rozwija słownictwo, logiczne myślenie i angażuje uczniów w aktywną pracę. Marek Wróblewski pokazuje, jak wykorzystać ją w klasie jako formę powtórki, sprawdzianu wiedzy czy ćwiczenia zespołowego. Artykuł inspiruje do tworzenia interaktywnych lekcji, które łączą zabawę z nauką

2209, 2025
Grafika Nieznani Gracze w Świecie Edukacji: Copilot vs. Gemini - Kto Jest Sprytniejszy?

Nieznani Gracze w Świecie Edukacji: Copilot vs. Gemini - Kto Jest Sprytniejszy?

W artykule Marek Wróblewski porównuje dwie potężne platformy sztucznej inteligencji dostępne bezpłatnie dla szkół: Microsoft Copilot i Google Gemini. Dowiesz się, jak nauczyciele mogą wykorzystać te narzędzia do automatyzacji pracy, tworzenia materiałów dydaktycznych i wspierania uczniów. Jeśli korzystasz z ChatGPT, ale nie wiesz, że Twoja szkoła ma dostęp do bardziej zaawansowanych rozwiązań – ten tekst jest dla Ciebie.

Przejdź do góry strony